Retourneren

Heb je een verkeerde maat besteld of toch liever een andere kleur? Dat is natuurlijk geen probleem!
Retourneren naar Yessential is makkelijk en snel. Dat is immers wel zo fijn:)

Naar retourneren

veelgestelde vragen

Ik wil een product ruilen. Hoe werkt dit?

Het makkelijkst is om de item(s) die je nu hebt te retourneren, en het gewenste op onze website te bestellen. Zodra we je retour ontvangen storten we z.s.m. het aankoopbedrag naar je terug.

Let op: producten dienen in originele verpakking en staat te worden geretourneerd. Anders worden ze NIET retour aangenomen.

Ik heb een beschadigd of defect product ontvangen. Wat nu?

Is het product beschadigd of werkt het niet? Geen zorgen! Ga dan naar ons retourportal en upload een aantal foto’s. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met je op.

Ik heb een verkeerd of onvolledig product ontvangen. Wat nu?

Een ander of onvolledig artikel ontvangen dan besteld? Oops, onze fout. Dit gaan we direct oplossen!

Ga dan naar ons retourportal met je ordernummer en postcode. Volg de stappen en upload een aantal foto’s. Wij sturen je vervolgens een retourlabel (uiteraard betaald door ons). Zodra je retour is ingeleverd bij PostNL sturen wij z.s.m. de juiste artikelen op.

Retourneer je je bestelling zelf zonder onze retourlabel? Wij kunnen dit helaas niet vergoeden.

Ik heb een toiletset gekocht, maar wil 1 item retourneren. Hoe werkt de terugbetaling?

Heb jij een 3 of 4-delig toiletset gekocht, maar wil je toch een item niet behouden en daarom retourneren? Dat is mogelijk, maar we berekenen bij de retour de individuele verkoopprijs per product.

Stel: je bestelt een 3-delige toiletset van €59,95. De toiletborstel en toiletrolhouder wil je behouden. Het haakje niet. De borstel is €34,95 en de toiletrolhouder €18,95 samen €53,90. In totaal storten we dan €6,05 terug.

Is het totaal van de individuele productprijzen hoger dan de aangeschafte bundelprijs? Dan dient je het restante bij te betalen. Wij kunnen alleen de prijzen aanbieden als alle items van de set worden afgenomen.

Is retourneren gratis?

Nee helaas, de retourkosten zijn voor de klant zelf.

Wij versturen alle bestellingen in Nederland gratis en naar België / Duitsland vanaf €35,-. Niet tevreden zijn over een bestelling? Dan mag je bestelling retour sturen binnen het retourtermijn. Echter zijn deze kosten voor de klant zelf. In ons retourportaal kun je zelf een vervoerder kiezen bij jou in de buurt. Wel zijn de retourkosten van elke vervoerder verschillend.

Ontdek alle veelgestelde vragen hier.

HOE TE RETOURNEREN?

Niet tevreden? Dat kan helaas wel is voorkomen! Je kunt je bestelling binnen 14 dagen vanaf datum ontvangst retourneren.

Lees dit goed door voor het retourneren ↓

Je kunt gebruik maken van het Yessential retourportaal waar je jouw bestelling tegen een gereduceerde prijs kunt retourneren:

  1. Stap 1: Ga naar onze retourportal en login met je ordernummer + postcode.
  2. Stap 2: Volg alle stappen in het portaal totdat je een retourlabel van ontvangt.
  3. Stap 3: Verpak de retourzending goed en plak het label goed zichtbaar op het pakket.
  4. Stap 4: Zodra wij de retour hebben ontvangen, zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen 7 werkdagen op jouw rekening wordt teruggestort.

LET OP:

Je bent zelf altijd verantwoordelijk voor retourzendingen, ook als er een probleem is met de vervoerder, de retourzending vermist is geraakt of het product beschadigd raakt tijdens het retourneren. Het is daarom aan te raden om alle producten vooraf goed te controleren op eventuele breuk en de producten vervolgens goed te verpakken zodat deze niet beschadigd raken bij retournering.

JA, IK WIL RETOURNEREN

HERROEPINGSRECHT

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Producten kunnen alleen retour worden gestuurd bij particuliere bestellingen. Zakelijke bestelling(en) kunnen geen gebruik maken van het retourrecht. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via hello@yessential.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Populair huisnummer

Populair! Stijlvolle huisnummers zwart van 20cm type Amato. Klik op de foto!

UITZONDERINGEN RETOURNEREN

Vermeldt hier de uitzonderingen op het herroepingsrecht. Geef ook bij het artikel zelf duidelijk aan dat deze niet te retourneren valt voor de consument besteld.

Let op: uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

  • A. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • B. die duidelijk persoonlijk van aard zijn (producten die voor de klant besteld moeten worden, bijvoorbeeld wanneer deze niet (standaard) op voorraad zijn);
  • C. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • D. die snel kunnen bederven of verouderen;
  • E. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • F. voor losse kranten en tijdschriften;
  • G. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  • H. Schade aan het product na installatie. Klant dient schade te melden voor installatie voor herroepingsrecht.
  • I. Alle producten dienen in originele verpakking en staat te worden geretourneerd.

GARANTIE

U heeft 18 maanden productgarantie vanaf de aankoopdatum. Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Wat valt niet onder garantie?

  • - Normale slijtage: krasjes, oneffenheden en andere gebruikssporen die ontstaan als gevolg van gebruik van het product.
  • - Schade door het product onjuist te gebruiken
  • - Schade door foute montage van het product
  • - Door achterstallige onderhoud
  • - Bij het aanpassen van het product

Welke producten zijn uitgesloten van garantie?

  • - De siliconen stoelpootdoppen
  • - De houten huisnummerborden

IDENTITEIT ONDERNEMER

Yessential B.V.
ABC Westland 249
2685 DC Poeldijk
hello@yessential.nl

KVK: 857786648
BTW: NL863738758B01

Wat zeggen ze over ons?


Heb je een vraag?

Stel je vraag aan één van onze medewerkers.

Support Lady
Check KLARNAMOGELIJK VANAF 50,-
Return EENVOUDIG RETOURNEREN
Star 5-STERRENKLANTBEOORDELING
Stock UIT VOORRAAD LEVERBAAR